دانستنی های جالب علمی , تکنولوژی روز
با سایت دانستنی ها لذت داشتن اطلاعات روز دنیا و تکنولوژِی را تجربه کنید

اوپراتورهای ژاپنی درگیر راه اندازی شبکه 5G تا سال ۲۰۲۰؛ با سرعتی "کافی برای استریم 4k"

اینترنت 5g

در حالی که ما گاه گداری درگیر لنگر کشتی هامی شویم، ژاپنی ها برای روزی برنامه ریزی می کنند که 4G LTE-A با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه، دیگر کافی نیست. چرا؟ لابد چون چشم بادامی ها می خواهند تا سال ۲۰۲۰ روی تلفن های ۲۱ اینچی محتوای 4k استریم کنند!

 
اوپراتور ان.تی.تی دوکومو قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ شبکه 5G خود را در ژاپن راه اندازی کند، هنوز نمی دانیم آیا سرعت آن در حد و اندازه سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه که رقیب این اوپراتور، یعنی کی.دی.دی.آی در سر دارد هست یا نه، ولی نمی تواند زیاد هم از آن دور باشد، چون در شرق دور رقابت شدیدی جریان دارد.
 
ویژگی های فنی شبکه 5G هنوز دقیق تعریف نشده ولی سرعت و ظرفیتی که ژاپنی ها قصد راه اندازی آن را دارند، به ترتیب ۱۰۰ و ۱۰۰۰ برابر شبکه های 4G خواهد بود. این یعنی انتقال داده با سرعتی بین ۱۰ تا ۱۵ گیگابیت بر ثانیه -که با آن انتقال محتوای یک دی.وی.دی تنها در ۴ ثانیه صورت می پذیرد.
 
قبل از این سامسونگ اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۰ شبکه نسل ۵ را راه اندازی خواهد کرد. اتحادیه اروپایی نیز برنامه های خود برای نسل بعدی شبکه های مخابراتی را در دست توسعه دارد، ۷ سال دیگر خواهیم دید برنامه های این شرکت های بزرگ چطور دنیا را تغییر داده.



ارسال توسط شایان

هکرها؛سنسور امنیتی اثرانگشت آیفون ۵s به راحتی شکسته می شود

اپل ادعا می کند که سنسور جدید اثر انگشت آیفون ۵s، یک راه مناسب و ایمن برای دسترسی به گوشی است. تا به امروز درست بود اما از این به بعد  نه خیلی !

امنیت سنسور اثر انگشت آیفون ۵s به راحتی شکسته می شود چرا که هکرها توانستند از سد این سنسور امنیتی عبور کرده و نحوه انجام این کار را نیز به نمایش درآورند که به طبع باعث خوشحالی بسیاری از جمله همسران آیفون ۵s داران (خانم های محترمی که گوشی همسرشان را چک می کنند!)و همین طور جاسوسان مختلف صنعتی که مایل به ورود به گوشی برخی افراد خاص را دارند می شود.

اثر انگشت ایفون

حامیان اپل که ادعای اپل را مبنی بر امنیت سنسور اثر انگشت بدون هیچ سوالیذیرفته و آیفون ۵s را خریداری کرده اند گفتند که سنسور اثر انگشت آیفون ۵s متفاوت با دیگر برنامه های تشخیص اثر انگشت که به صورتی خیلی ضعیف ساخته شده اند بوده و اثر انگشت دارنده گوشی را به خوبی و کامل تشخصی می داده و آن را ثبت می کند .

اما همانطور که اشاره شد سنسور امنیتی اثر انگشت آیفون ۵s درست عکس  ادعای اپل و طرفداران این شرکت شکسته شده است . هکرهای باشگاه Chaos Computer آلمان در ویدئویی نحوه شکستن امنیت اثر انگشت آیفون ۵s را نمایش می دهند که در آن اثر انگشت خود شخص باعث شکسته شدن امنیت سنسور Touch id می شود!




ارسال توسط شایان